Ten post uwolniono z Facebooka, ze strony Strefy Działań Miejskich.
🚲 Na ulicy Plenerowej powstało około 100 metrów drogi rowerowej, łączącej istniejące odcinki na ul. Wywrockiego i ul. Panoramicznej. Inwestycja ta była potrzebna nie tylko ze względu na uzupełnienie luki w infrastrukturze rowerowej, ale umożliwia m.in. bezpieczny przejazd za przystankiem MPK.
Niestety, do pełnej funkcjonalności zabrakło niewiele – około 6 metrów przejazdu przez ulicę Strzelniczą, który zapewniłby ciągłość nowej drogi rowerowej z już istniejącą infrastrukturą.
Ten drobny, ale istotny brak zaburza spójność całego rozwiązania i niestety psuje pozytywny odbiór tej inwestycji. Pokazuje również, jak wiele pracy wciąż pozostaje do wykonania w zakresie kompetencji osób odpowiedzialnych za planowanie i realizację infrastruktury rowerowej w mieście.
To doskonały przykład wskazujący na potrzebę powołania w strukturach Urzędu Miasta specjalisty ds. ruchu rowerowego, który na etapie projektowania reagowałby na takie niedoskonałości i dbał o zgodność z obowiązującymi standardami – w tym z Wytycznymi projektowania infrastruktury dla rowerów (WR-D-42-1) https://shorturl.at/Pevky
Projektant nie uwzględnił kluczowego wymogu dotyczącego spójności tras rowerowych, pozostawiając małą, lecz znaczącą lukę w ciągu komunikacyjnym.
MZD, Rzeszów – stolica innowacji, czy możecie to naprawić? 🛠️
Konrad Fijołek Prezydent Rzeszowa Grzegorz Wrona, Zastępca Prezydenta Rzeszowa Marcin Deręgowski Wiceprezydent Rzeszowa Rzeszowski Ruch Miejski To Rzeszów #mobilność #ZrównoważonaMobilność #Rower #SUMP
(Feed generated with FetchRSS)
Dodaj komentarz